מה צריך לדעת בהליך של גירושין

מה צריך לדעת בהליך של גירושין

שתפו באהבה 😍

גירושין אף פעם לא יהיו מאורע משמח. אבל כאשר אחד מבני הזוג או שניהם מחליטים כי אין מנוס, זה בהחלט עשוי להיות צעד עדיף לעומת חיים משותפים ומלאים סבל. הרבה עורכי דין לענייני משפחה יודעים לתאר מקרים שבהם בני זוג השלימו והגיעו לשלום בית. לעומת זאת, בהרבה מאוד מקרים אחרים, דבר כזה לא יכול לעבוד. מה חשוב לדעת בהליך של גירושין, אלה הדברים שכדאי לקחת לתשומת ליבכם.

עורכי דין לדיני משפחה מסבירים על כתובה

רבים מאיתנו מכירים את הכתובה שנערכת לכבוד החתונה בתור מסמך טקסי. לרוב, אנו לא מייחסים אליה יותר מדי תשומת לב כי החופה נערכת כאשר בני הזוג נמצאים בשיא הרומנטיקה והקשר הזוגי. אבל עורך דין לדיני משפחה בעל הרבה ניסיון מדגיש כי לכתובה יכולה להיות משמעות משפטית. כלומר, במצבים מסוימים יכיר בית המפשט בכתובה כמסמך משפטי מחייב, סוג של חוזה והתחייבות לתשלום. מתי זה קורה, מה צריך לעשות ומתי אפשר להתנגד לכך, אלה כבר סוגיות שמצריכות ייעוץ פרטני כחלק מהליך הגירושין עצמו.

מרוץ הסמכויות ומשמעותו

בישראל קיים מצב מאוד מיוחד שמשפיע על זוגות רבים שנמצאים בהליך גירושין. מצד אחד, קיים בית משפט לענייני משפחה. מצד שני, קיים בין הדין הרבני. מדובר על שני מוסדות בעלי סמכות שיפוטית בענייני גירושין ולכל אחד מהם עשויה להיות גישה שונה. לכל עו"ד מנוסה בתחום המשפחה דוגמאות רבות להתנגשות אפשרית. קיים מונח חשוב שנקרא מרוץ סמכויות. כלומר, לפי עצת עורך הדין, מנסים להקדים ולפנות לרשות השיפוטית המתאימה לפי נסיבות המקרה. מקובל להניח שבית הדין הרבני נוטה לצד הגברים ובית המשפט לענייני משפחה נוטה לצד הנשים. אולם, זוהי ראיה פשטנית שלא תמיד עומדת במבחן המציאות. גם בעניין זה, אין תחליף לייעוץ פרטני ברגע הנכון.

איך תזהו עורך דין גירושין מומלץ

פעם היה מקובל לחפש בהכרח עורך דין לוחמני, שיוכל לפעול בתקיפות מול "הצד השני". אבל לא לכל אחד זה מתאים. למי שמחפש עורך דין גירושין מומלץ כדאי לא רק לחפש המלצות מלקוחות קודמים. בנוסף, צריך להבין מהי הגישה העקרונית של עורך הדין. אם רוצים לדוגמא לנסות להגיע לעמק השווה ולהיפרד בצורה יחסית ידידותית, מומלץ יהיה לפנות לעו"ד שהוא גם בעל הסמכה של מגשר (או מגשרת).

להתייעץ כדי להבין את כל ההשלכות

לא תמיד מי שמחליט או מחליטה להתגרש גם יממשו את הפרידה. לפעמים אפשר להגיע לשלום בית אפילו אחרי אירוע קשה כגון חשיפה של בגידה. אבל אין תחליף לייעוץ משפטי ברגע הנכון. אפילו אם לא בטוחים האם גירושין זה הפתרון או שאולי אפשר להשלים, ניתן להתייעץ בצורה חסויה כדי להבין את כל ההשלכות. ההשלכות כוללות היבטים כספיים, היבטי משמורת, מזונות ועוד.

כדאי לכם לקרוא גם את הכתבות הבאות