כך תקפידו על תזונת ילדים נכונה

כך תקפידו על תזונת ילדים נכונה

שתפו באהבה 😍

אחת מהמשימות הקשות ביותר שעומדות בפני לא מעט הורים בארץ ובעולם זה לחנך את הילדים לתזונה נכונה. תזונת ילדים היא הדרך היעילה ביותר למנוע השמנה בקרב ילדים וכמובן למנוע הופעת מחלות שלא צריכות להופיע אצל ילדים. אז רגע לפני שאתם מרימים ידיים, זה הזמן להבין כיצד באמצעות פעולות פשוטות יחסית תוכלו לסייע לילדים שלכם להתנהל נכון בזמן האוכל וגם לאכול כמו שצריך. תזונת ילדים נכונה תסייע להם לאכול נכון גם כאשר הם יגדלו.

הילד בררן באוכל? כך תתמודדו עם זה

אחת מהתופעות המוכרות ביותר זה ילדים שלא אוכלים כל דבר, בררנות לאוכל יכולה להיווצר בלא מעט מצבים ומלא מעט סיבות. הדרך הטובה ביותר שלכם להתמודד עם המצב זה לא לכפות עליהם לאכול ולא לאיים בעונשים, ברוב המקרים זה גם לא יעזור.

הסבירו לילדים בצורה נינוחה ורגועה כי לאכול בצורה מגוונת זה דבר חשוב ויכול לסייע להם לשמור על בריאותם. תנו להם את הזמן שלהם, בסוף הם יבינו כי הם צריכים לטעום על מנת להרחיב את ההיכרות שלהם עם האוכל. לחץ במקרה הזה לא יגרום לכם לקבל את מבוקשכם.

תשמרו על חווית אכילה עבור הילדים

על מנת שהילד ירצה לאכול וירצה לטעום מכל המאכלים הנמצאים על הצלחת, חשוב מאוד שתספקו חווית אכילה מעניינת שתגרום לילד לרצות לשבת לאכול. תוכלו לעשות זה על ידי הוספת כלים ומפיות צבעוניים או אפילו עם דמויות של גיבורי על (לבנים) או נסיכות (לבנות).

בנוסף תוכלו גם לתת לילד הפתעה בסוף האוכל, או אפילו לתת לו לגלות מה ההפתעה על ידי אכילת כל המנה שמוגשת לו. כל פעם שתצליחו לשלב עוד משהו חדש בזמן האוכל זה יצור עניין אצל הילדים, וכך תוכלו להגיע למצב שהילד יחכה לארוחות על מנת להבין מה חדש הפעם. בתור הורים המשימה שלכם היא לא ליצור אצל הילד תחושת מיצוי מהארוחות, ותמיד תשתדלו להביא לאוכל עוד אלמנט נוסף חדש שהילד לא הכיר או שמע עליו עד כה.

אוכל והנאה – האומנם?

לא מעט הורים אינם מאפשרים לילדים שלהם לשחק או ליצור דברים מעניינים תוך כדי הארוחה. אך כיום על מנת שתוכלו להגיע למצב שבו אתם שומרים על תזונה נכונה אצל ילדים, נדרש במרבית המקרים ליצור גירוי. בסופו של יום כל עוד הגירוי לא יעבור את גבול הטעם הטוב, אין בכך שום בעיה ותוכלו להיות רגועים שהמטרה מקדשת את האמצעים.

תוכלו לשלב משחקי זיכרון, או אפילו תחרויות מגניבות בין כל בני המשפחה על מנת לגרום לילד להבין כי שעת הארוחה היא גם שעת משחק. כך הילד ירצה לטעום ולאכול כמעט מכל דבר שנמצא על השולחן, ואתם באותה נשימה גם תשיגו את המטרות שלכם.

כדאי לכם לקרוא גם את הכתבות הבאות